Jdi na obsah Jdi na menu
 


Lets dance

3. 5. 2007

Každý si zaslouží šanci následovat své sny, ale někteří lidé mají jen jeden pokus.

Distribuční společnost SPI International Czech Republic
uvádí americké hudební, svěží, energické romantické drama Let's Dance Step Up, které bude mít premiéru 17. srpna 2006.

Tyler Gage je rebel na špatné straně Baltimoru, který má však sen, že se jednoho dne odsud dostane. Nora je prvotřídní prima balerína, která navštěvuje v Baltimoru ultra-elitní Marylandskou školu umění, a jediná věc, která stojí v cestě její jasně zářivé budoucnosti, je najít skvělého tanečního partnera pro své vystoupení. Když se Tyler kvůli potížím se zákonem dostane do Marylandské školy umění na veřejně prospěšné práce, je pro všechny jen drzým outsiderem. Jeho taneční nadání se však nezapře a Nora zjistí, že v tomto drsném klukovi je něco víc. Podaří se oběma realizovat své sny? A co láska? Nezkomplikuje jim životy?

Po snímku Mr. & Mrs Smith chtěl producent Erik Feig natočit svým způsobem klasický taneční film, který on a jeho přátelé považovali během svého dospívání za fascinující. Hity jako Horečka sobotní noci, Sláva a Hříšný tanec byly inspirací a Feig cítil, že je čas přivést tento žánr plný síly a života zpět… avšak se svěží a energickou inspirací současnými moderními tématy a styly.

"V lásce k tanci a hudbě je něco univerzálního a já jsem chtěl natočit taneční film, který by oslovil všechny, muže i ženy. To je důvod, proč se Let's Dance točí kolem jednoho drzého smolaře, který má sen a musí vydat ze sebe vše, aby tento sen uskutečnil."

Feig při sestavování příběhu vycházel i ze svých zkušeností z mládí. Jako dítě spáchal se svými kamarády přestupek - vloupali se do jedné budovy a za trest dostali veřejně prospěšné práce. To ho přimělo přehodnotit smysl svého života, což je také klíčovým momentem Tylera Gage, který získá nový směr své budoucnosti a lásku.

Tuto myšlenku představil Feig scénáristovi Duane Adlerovi, který debutoval teenagerským hitem Nežádej svůj poslední tanec s Julií Stiles v hlavní roli. K natáčení se přidala i Melissa Rosenberg, kterou si filmaři vyhledali kvůli hip hopu, který dokonale vystihla v populárním TV seriálu O.C.

Adler dobře chápal Tylerovo postavení ve společnosti a jeho vnitřní boj mezi starými a novými přáteli, mezi starým a novým prostředí. Jak Adler uvádí, často se jako malý s rodinou stěhoval a vyrůstal podobně jako Tyler - jako outsider.

Aby tvůrci poznali rytmus a puls dnešních teenagerů, strávil Adler téměř šest týdnů ponořen do života typické umělecké střední školy: Academy of Visual and Performing Arts (Akademie vizuálního a pohybového umění) v Culver City, Kalifornii
"Chodil jsem se studenty na vyučování, zkoušky a obědy a pozoroval jsem je při přípravách na závěrečné jarní představení," říká. "Záměrem bylo vnést do filmu co nejvíce autenticity."

Na post režiséra chtěl Erik Feig dosadit talentovaného nováčka s choreografickými zkušenostmi. Obrátil se proto na svého kamaráda, Adama Shankmana, aby mu někoho doporučil. Shankmanovi okamžitě vytanula na mysli Anne Fletcher, jedna z předních světových choreografek, která v oblasti filmu - choreografie - debutovala snímkem Bravo, girls! a podílela se na choreografii klíčových scén desítek filmů a televizních projektů. "S Annou spolupracuji již od roku 1989 a spolu jsme také tancovali na Oscarech pro Paulu Abdul. Ona je jednou z mých nejlepších kamarádek a byla mojí asistentkou, když jsem dělal ještě choreografa," vysvětluje Shankman.
"Když jsem začal točit filmy, převzala po mně moji choreografii. Umělecky doslova explodovala. Věděl jsem, že tento film by byl pro ni perfektní, protože měla vždy neskutečnou autoritu u herců, je ze své práce nadšená a mimoto je skutečně výbornou vypravěčkou."

Když Anne Fletcher četla scénář, věděla, že Let's Dance bude skvělou příležitostí pro její režisérský debut.
"Věděla jsem, že to zvládnu, protože dobře znám tento svět tance a mladých umělců, protože jsem v něm vyrostla," říká. "Líbil se mi scénář a cítila jsem, že toto je šance vyprávět velmi pravdivý příběh. Ale také jsem věděla, že první prioritou bude najít skutečně dobré lidi, protože režisér je tak dobrý, jak dobrý je jeho team."

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář